Sağlık Bakanlığı, Türkiye’nin sağlık ordusunu güçlendirmek amacıyla beklenen büyük personel alımının ikinci aşamasını resmen başlattı. Bakanlık, toplamda 18 bin yeni çalışan istihdam edeceğini duyurdu. Bu alımın büyük bir kısmı sözleşmeli personel, kalan kısmı ise sürekli işçi kadrolarından oluşuyor.
Bakanlığın açıklamasına göre; 15 bin 247 sözleşmeli personel ve 2 bin 753 sürekli işçi olmak üzere toplam 18 bin kişi sağlık ailesine katılacak.
KPSS ile Yapılacak Personel Alımı Kadro Dağılımı
15 bin 247 sözleşmeli personel alımı, Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) sonuçlarına göre ÖSYM tarafından merkezi yerleştirme ile yapılacak. Açılan kadrolar arasında en büyük pay yine hemşirelere ayrıldı.
Hemşire: 6 bin 445 kadro
Tıbbi Sekreter: 1.370 kadro
İlk ve Acil Yardım Teknikeri: 1.809 kadro
Başvurular Ne Zaman ve Nasıl Yapılacak?
Adayların heyecanla beklediği başvuru takvimi de netleşti.
Sözleşmeli Personel (15.247 kişi): Tercih işlemleri 29 Eylül 2025 – 06 Ekim 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Başvurular, ÖSYM’nin internet sitesi üzerinden yayımlanacak KPSS/5 kılavuzu doğrultusunda, adayların T.C. kimlik numarası ve şifreleriyle ÖSYM AİS üzerinden sisteme giriş yaparak yapılacak.
Sürekli İşçi (2.753 kişi): İşçi alımı ilanları ise İŞKUR üzerinden ilerleyen günlerde ayrı bir duyuru ile yayımlanacak.
Bakan Memişoğlu’ndan Müjde: Büyük Aileye Hayırlı Olsun
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada alımlara ilişkin şu ifadeleri kullandı: “Cumhurbaşkanımızın müjdelediği 37 bin personel alımının ilk aşamasında 19 bin kişiyi istihdam etmiştik. Şimdi ikinci aşamaya geçiyoruz. Bu atamaların ülkemize, milletimize ve büyük sağlık ailemize hayırlı olmasını diliyorum.”
Başvuru yapacak adayların, başvuruların başladığı bugün itibarıyla ÖSYM'nin yayımladığı detaylı kılavuzu incelemeleri gerekiyor.