Cumhuriyetin 102. Yılına Özel Sağlık Mirası

Kırklareli Sağlık Tarihi Evi, Cumhuriyetin 102. yılında Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Cerit'in açılışıyla ziyaretçilerle buluştu. Geçmişten günümüze sağlık üniformaları canlandırmaları ve Sağlık-Sanat dinletisiyle bölgenin sağlık mirasına ışık tutan bu özel etkinliği keşfedin.

SAĞLIK - 31-10-2025 10:51

Kırklareli, Cumhuriyetimizin 102. yılını kutladığı bu özel dönemde, sağlık mirasına sahip çıkan anlamlı bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Kırklareli İl Sağlık Müdürlüğü'nün titiz çalışmaları sonucu 29 Ekim 2023 tarihinde kente kazandırılan Kırklareli Sağlık Tarihi Evi, geçmişten günümüze kullanılan birbirinden değerli sağlık materyallerini ve belgeleri ziyaretçilerle buluşturdu.

Geçmişin izlerini bugüne taşıyan bu özel açılış, İl Sağlık Müdürümüz Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Cerit’in anlamlı konuşmasıyla başladı. Tesis, sadece bir müze değil, aynı zamanda gelecek nesillere "ahde vefa" duygusunu aşılayan bir eğitim ve farkındalık merkezi olma vizyonuyla tasarlandı.

Canlandırmalarla Sağlık Tarihine Işık Tutuldu

Etkinliğin en dikkat çeken bölümlerinden biri, sağlık personeli üniformalarının sergilendiği ve canlandırıldığı anlardı. Geçmiş dönemlerde kullanılan otantik üniformalar ile günümüzün modern sağlık hizmetleri kıyafetleri yan yana sergilendi. Bu canlandırmalar, sağlık tarihimizin zorlu ama kahramanlık dolu izlerini, bugünün sağlık profesyonelleri ve gençleriyle buluşturdu.

Bu görsel yolculuk, katılımcılara Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana sağlık alanında kat edilen muazzam mesafeyi somut bir şekilde göstermenin yanı sıra, sağlık emekçilerinin fedakârlıklarını da bir kez daha hatırlattı.

Sağlık ve Sanatın Uyumu: Huzurlu Bir Dinleti

Program, bilimin ve insanlığın hizmetindeki sağlığın, sanatla nasıl bütünleştiğini gösteren huzurlu bir dinletiyle taçlandırıldı. Kırklareli Eğitim ve Araştırma Hastanesi hekimlerinden Uzm. Dr. Can Tutuğ ve sanatçı eczacı Tolga Şişko, gerçekleştirdikleri müzik dinletisiyle katılımcılara keyifli anlar yaşattı. Bu birliktelik, sağlık profesyonellerinin sadece bilimle değil, aynı zamanda ruhun gıdası olan sanatla da ne kadar iç içe olduğunu gözler önüne serdi.

Sağlıklı Türkiye Yüzyılına Kararlı Adımlar

İl Sağlık Müdürümüz Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Cerit, konuşmasında Sağlık Bakanlığının vizyonuna vurgu yaparak, "Cumhuriyetimizin 102. Yılında Sağlıklı Türkiye Yüzyılını idrak ederken sağlığa emek veren tüm kahramanlarımızı minnetle anıyoruz," ifadelerini kullandı.

Açıklamada, "Kökü mazide olan ati" ve "ahde vefa" anlayışıyla hareket edildiği, değerlerine bağlı, geniş ufuklu, azimli ve donanımlı bireyler yetiştirme hedefiyle Sağlık Bakanlığı öncülüğünde ilerlemeye devam edildiği belirtildi. Kırklareli Sağlık Tarihi Evi, bu güçlü miras bilincinin ve gelecek hedeflerinin somut bir sembolü olarak Kırklareli'ne kazandırılmış oldu.

Günün Diğer Haberleri