Gerenli’den flaş açıklamalar!

Lüleburgaz Belediye Başkanı Dr. Murat Gerenli, kent merkezinin kronik sorunlarına çözüm getirecek iki önemli projeye dair "flaş" açıklamalarda bulundu.

BÖLGESEL - 23-10-2025 06:48

Eski belediye hizmet binasının yerinde planlanan dev otopark ve ofis projesi ile tahliyesi tamamlanan Zübeyde Hanım Parkı'nın geleceği hakkında basın mensuplarını ve vatandaşları bilgilendirdi.

Zübeyde Hanım Parkı'nda yapılan bilgilendirme toplantısında konuşan Başkan Gerenli, Lüleburgaz'ın merkezindeki çarpık yapılaşma, trafik ve otopark sıkıntısını kökten çözmeyi hedeflediklerini belirtti.

Eski Belediye Binası Alanına 360 Araçlık Otopark Geliyor

Şehir merkezindeki dönüşüm projesinin ana unsurlarından biri, deprem riski nedeniyle yıkım kararı alınan eski belediye hizmet binasının bulunduğu alan. Başkan Gerenli, bu alanda hayata geçirilecek projenin detaylarını paylaştı:

Otopark Çözümü: Merkezdeki kronikleşen otopark sorununu gidermek amacıyla yaklaşık 360 araç kapasiteli katlı otopark inşa edilecek. Ayrıca elektrikli araç ve motosiklet park düzenlemeleri de yer alacak.

Hizmet Ofisleri: En az 120 personelin çalışacağı iki katlı yeni belediye hizmet ofisleri kurulacak.

Sosyal Alanlar: Meydan cephesinde kafe ve sosyal alanlar planlanarak, bölgenin akşam saatlerine kadar canlı ve güvenli bir kentsel yaşam alanı haline gelmesi hedefleniyor.

Başkan Gerenli, projenin en başından itibaren deprem raporları, yıkım kararı, meclis ve kamuoyuyla paylaşımlar dahil tüm süreçlerin şeffaf bir şekilde yürütüldüğünü vurguladı.

Zübeyde Hanım Parkı "Adına Yakışır Bir Meydan" Oluyor

Kent merkezinde bulunan ve 22 Ekim'de tahliyesi tamamlanan Zübeyde Hanım Parkı ile ilgili tartışmalara da açıklık getiren Gerenli, ihale sürecinin şeffaf yürütüldüğünü, ancak en son ihale sonrası işletmecinin yükümlülüklerini yerine getirmemesi üzerine yasal süreçlerin işletildiğini ve alanın Belediye Meclisi kararıyla belediye bütçe içi işletmesi haline getirildiğini hatırlattı.

Parkın geleceğine dair vizyonunu paylaşan Başkan Gerenli şunları söyledi:

"Burada çok değişik şeyler göreceksiniz. Aylardır kafa yoruyoruz. Burası çay bahçesi mantığının ötesinde, Zübeyde Hanım'a yakışır bir park ve meydan olacak. Lüleburgaz'a yeni bir nefes alacak alan kazandıracağız."

Başkan Gerenli, yeni park ve meydan projesinde güvenlik ve huzurun ön planda tutulacağını belirterek; güvenlik kulübesi, ışıklandırmalar ve güvenlik kameraları ile gece geç saatlere kadar kadın, çocuk, yaşlı, genç herkesin güven içinde vakit geçirebileceği alanlar yaratılacağını müjdeledi.

Lüleburgaz Belediye Başkanı Gerenli'nin açıklamaları, kent merkezindeki trafik ve sosyal yaşam sorunlarına yönelik kapsamlı bir dönüşümün başladığının sinyallerini verdi.

Günün Diğer Haberleri