İğneada sel felaketinde kızını ve damadını kaybeden acılı anne Safiye Yaşa, bugün Kırklareli'nde hem adliye hem de İl Özel İdaresi binaları önünde dikkat çeken bir basın açıklaması gerçekleştirdi. Yaşa, yargılama sürecindeki bir hakimin davranışını sert sözlerle eleştirerek yaşananlara tepki gösterdi.
Adalet Bakanı'na Bilgi Verdi
Basın açıklamasında, yakın zamanda Kırklareli'ne gelen Adalet Bakanı ile görüştüğünü belirten Safiye Yaşa, dava dosyasıyla ilgili tüm bilgi ve belgeleri bakana sunduğunu ifade etti.
Yaşa'nın asıl eleştirisi, sel felaketi davasının geldiği noktada yaşandığı iddia edilen bir duruma odaklandı. Yaşa, yaptığı açıklamada, **"İstinaftan geri dönen ve yeniden başlayan duruşmanın hakimi"**nin, davanın ilgili kamu görevlilerinden olan ve İçişleri Bakanlığı tarafından hakkında soruşturma izni verilmiş bir isim olan İl Özel İdaresi Genel Sekreteri'ni ziyaret etmesini kınadığını belirtti.
"Hukukla İzah Edilemez"
Acılı anne, bir mahkeme başkanının, davası devam eden ve hakkında soruşturma izni bulunan bir kamu görevlisini ziyaret etmesinin "mantıkla ve hukukla izah edilemez" olduğunu vurguladı. Bu ziyaretin, yargılama sürecinin tarafsızlığı ve kamuoyu vicdanı üzerindeki etkilerine dikkat çeken Safiye Yaşa'nın bu çıkışı, İğneada sel felaketi davasının seyrinde yeni bir tartışma başlattı.
Yaşa'nın bu sert kınaması, davayla ilgili kamu görevlileri ve yargı mensuplarının etik sorumlulukları konusunda önemli bir hassasiyet yaratmış durumda. Gözler şimdi, yargı çevrelerinden bu iddialara yönelik yapılacak olası açıklamalara çevrildi.
