Edirne Belediye Başkanı Av. Filiz Gencan, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün sonsuzluğa uğurlanışının 87. yıl dönümü olan 10 Kasım dolayısıyla duygusal bir anma mesajı yayımladı. Başkan Gencan, mesajında Atatürk'e duyulan derin minnet ve saygıyı vurgularken, Edirne'de hayata geçirilen her projede O'nun vizyonundan ilham aldıklarını belirtti.
Edirne’nin Kalbi Ata’sıyla Atıyor
Başkan Gencan, Ulu Önder'in 87 yıl önce aramızdan ayrılmasına rağmen, fikirleri ve devrimleriyle kalplerdeki yerini koruduğunu ifade etti. Atatürk'ü sadece bir kurtuluşun önderi değil, aynı zamanda bir "yeniden doğuşun ve aydınlanmanın" simgesi olarak nitelendirdi.
Gencan, mesajında Atatürk'ün ileri görüşlülüğüne ve cesaretine dikkat çekerek, bu özelliklerin bir millete yeniden var olma gücü verdiğini dile getirdi.
Kadın ve Gençlere İlham Kaynağı
Başkan Gencan, bir kadın yönetici olarak, Atatürk'ün kadınlara ve gençlere sağladığı hakların önemine özellikle vurgu yaptı:
“Atatürk, kadınlara, gençlere ve her yurttaşa 'Ben de yapabilirim' diyebilme cesaretini aşılamıştır. Kadınlara tanıdığı haklar sayesinde bizler bugün toplumun her alanında söz sahibiyiz. Görevimin her anında O'nun kararlılığından, vizyonundan ve halkına olan sevgisinden ilham alıyorum.”
Cumhuriyet Mirasına Sahip Çıkma Çağrısı
Atatürk'ün mirasının sadece sözlerle değil, somut eylemlerle yaşatılması gerektiğinin altını çizen Gencan, Edirne Belediyesi olarak görevlerinin Cumhuriyeti demokrasiyle, adaletle, eşitlikle ve üretimle güçlendirmek olduğunu ifade etti.
Başkan Filiz Gencan, mesajını "Senin yolunda yürümek, senin ışığınla aydınlanmak en büyük onurumuzdur" sözleriyle sonlandırarak, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü, silah arkadaşlarını ve tüm aziz şehitleri saygı, rahmet ve minnetle andı.
