Yüzlerce kişinin katıldığı etkinlikte erken teşhisin önemi bir kez daha vurgulandı.
Meme Kanseri Farkındalık Ayı dolayısıyla Kırklareli sokakları "pembe"ye büründü. Kırklareli İl Sağlık Müdürlüğü tarafından organize edilen büyük farkındalık yürüyüşü, kanserde erken teşhisin hayati önemine dikkat çekti.
Yürüyüşe, Sayın Vali Yardımcımızın eşi Didem Çırakoğlu Hanımefendi, İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Cerit, müdürlük personeli, kamu kurum ve kuruluşları temsilcileri, sivil toplum kuruluşları, Kırklareli Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü öğrencileri ile çok sayıda vatandaş katıldı.
Tüm katılımcılar, ellerinde "Erken Teşhis Hayat Kurtarır" temalı pankartlarla ve pembe kurdelelerle şehrin ana arterlerinde yürüdü. Farkındalık oluşturmak amacıyla yürüyüş güzergahındaki ağaçlar pembe tüllerle süslendi.
"40 Yaş Üstü Tüm Kadınlar Ücretsiz Tarama Yaptırmalı"
Yürüyüşün sona ermesinin ardından bir basın açıklaması yapan İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Cerit, meme kanserinde erken teşhisin tedavi başarısını ciddi oranda artırdığını belirtti. Dr. Cerit, konuşmasında özellikle 40 yaş ve üzeri tüm kadınları KETEM ve Sağlıklı Hayat Merkezlerinde sunulan ücretsiz kanser taramalarından yararlanmaya davet etti.
Açıklamanın ardından Kırklareli Belediyesi folklor ekibi yöresel gösterileriyle etkinliğe coşku katarken, kurulan bilgilendirici stantlarda uzman sağlık personeli tarafından vatandaşlara kendi kendine meme muayenesi ve tarama programları hakkında detaylı bilgi verildi.
Etkinlik, kanserle mücadele bilincini artırmayı ve kadınları düzenli tarama yaptırmaya teşvik etmeyi amaçladı. "Erken teşhis hayat kurtarır!" mesajı, gün boyu Kırklareli'nde yankılandı.
