Geleceğin havacılık ve uzay mühendisleri Çerkezköy’den çıktı!

Seval Ahmet Çetin Fen Lisesi'nin yetenekli öğrencilerinden oluşan Bozok Roket Takımı, Türkiye’nin en büyük teknoloji festivali olan TEKNOFEST 2025 kapsamında düzenlenen Roket Yarışması'nda fırlattıkları roketle büyük bir başarıya imza attı. Öğrenciler, 2878 metre irtifaya ulaşarak hem Çerkezköy'ün hem de tüm Tekirdağ’ın bilim ve teknoloji alanındaki gururu oldu.

Lise Kategorisinde Orta İrtifa Başarısı: Çetin 03

Bozok Roket Takımı'nın tamamen kendi tasarlayıp ürettiği "Çetin 03" adlı roketi, Aksaray Tuz Gölü Hisar Atış Alanı'ndan başarıyla fırlatıldı. Lise kategorisinde yarışmasına rağmen, roket hedeflenen 2840 metreyi aşarak 2878 metre irtifaya ulaştı.

Okul Müdürü Muammer Cenk, yaptığı açıklamada roketin sadece irtifa başarısıyla değil, aynı zamanda mühendislik kalitesiyle de öne çıktığını belirtti. Haberleşme, kurtarma sistemi ve bilimsel görev yükünün sorunsuz çalışması, projenin sadece bir fırlatma denemesi değil, aynı zamanda kapsamlı bir mühendislik projesi olduğunu kanıtladı. Aynı takımın robotik alanında da önemli sonuçlar elde etmesi, Çerkezköy gençliğinin teknolojiye olan hakimiyetini gösterdi.

Başkan Akay'dan Geleceğin Bilim İnsanlarına Tebrik

Elde edilen bu gurur verici başarı sonrasında Çerkezköy Belediye Başkanı Vahap Akay, öğrencileri makamında ağırladı. Başarılı öğrencilere Okul Müdürü Muammer Cenk ve öğretmenleri eşlik etti.

Başkan Akay, gençleri tebrik ederek: "TEKNOFEST 2025'te elde ettikleri başarılarla bölgemizi ve ilimizi en iyi şekilde temsil eden Seval Ahmet Çetin Fen Lisesi öğrencilerini canı gönülden kutluyorum. Sizlerin daha büyük başarılara imza atacağınıza inancım tam. Çerkezköy'ün ve Tekirdağ'ın adını teknoloji dünyasında duyurmaya devam edeceksiniz," ifadelerini kullandı.

Ziyaretin sonunda Başkan Akay, gençlere başarılarının devamı dileğiyle hediyeler takdim ederek hatıra fotoğrafı çektirdi.