Üsküp'te Sirenler Çaldı: Büyük Ata Minnetle Anıldı
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ebediyete intikalinin 87. yıl dönümünde, Üsküp Beldesi'nde düzenlenen resmi törenle saygı ve minnetle anıldı. Tüm yurtta olduğu gibi, belde halkı da Ata’sına olan sonsuz bağlılığını bu anlamlı günde gösterdi.
Anma programının ilk bölümü, Atatürk büstü önünde gerçekleştirilen çelenk sunma töreni ile başladı. Saat 08:55’te başlayan törende, Üsküp Belediye Başkanlığı başta olmak üzere; Üsküp Atatürk Ortaokulu ve İlkokulu Müdürlükleri, S.S. Üsküp Tarımsal Kalkınma Kooperatifi Başkanlığı ve Sınırlı Sorumlu Üsküp Kadın Girişimi Üretim ve İşletme Kooperatifi Başkanlığı tarafından çelenkler sunuldu.
Saat 09:05'te Hayat Durdu
Törenin en duygusal anı ise saat 09:05’i gösterdiğinde yaşandı. Belediye hoparlörlerinden yükselen siren sesi ve eşlik eden araç kornaları eşliğinde, törene katılanlar ve tüm belde halkı iki dakikalık derin bir saygı duruşunda bulundu. Ardından coşkuyla okunan İstiklal Marşı'nın ardından, şanlı bayrağımız göndere çekilerek yas alameti olarak yarıya indirildi.
Çelenk koyma programının tamamlanmasının ardından, Üsküp Atatürk Ortaokulu ve İlkokulu öğrencileri, Atatürk büstü önünde nöbet tutarak Ata’ya olan sevgilerini ve görev bilincini sembolize etti.
Özlem ve şükran duygularının doruğa ulaştığı bu özel günde, Üsküp halkı Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü rahmet, minnet ve şükranla bir kez daha andı.
